13.4.10

KAWAN




Aku percaya semua orang tahu apa tu 'kawan' dan ak juga pasti sume orang nak berkawan.. nak berteman, nak berbual dengan kawan dan sebagainya. semua bende kalau boleh nak buat dengan kawan....

Tapi, kawan dan sahabat, adakah dua kata ni adalah sama dan adakah dua kata ini memberi makna yang tersirat dan juga makna tersurat yang sama??

Bagi aku, kawan adalah kawan. manakala sahabat adalah sahabat....

Kawan merupakan insan-insan yang dikatakan mahu berteman dan melayan kite berbual, bergosip dan sebagainya, namun kawan, x mungkin boleh jadi macam sahabat, melainkan KAWAN ni berusaha untuk menukar STATUS nyer kepada SAHABAT... betul tak???

ni kawan ke sahabat???bestnyer ada kawan...

Sahabat pulak, payah sangat untuk seseorang tu cari unless, ada satu mase yang boleh dikatakan masa kite epy, kawan tu sentiasa bersama kite, berbual, bergosip, bershopping (kalo ada duit ah), ber'window shopping' dan sebagainya, masa kite sedih pun dye ada.... sama-sama duk nangis, kongsi2 tisu 20 sen sme2 smpai hbs 2, 3 plastik.. ahaha.. xdek ah, kalo x nangis skali pon, dye ada kat sisi kite duk menenangkan kite, bagi semangat dan bagi kekuatan kepada di saat kite kedukaan. Kalau duk kat umah, boleh ah nak kongsi2 masalh ngan bapak hang ke, mak hang ke, adek ke, sape2 lah yang sanggup mendengar.... tpi, kalau berjauhan, nilah gunanya KAWAN dan juga SAHABAT... saling mendengar luahan hati masing-masing, berkongsi pahit getir bersama.....

banyak lak aku mengomel... ehehe.. sekali-sekala rajin nak menulis, aku ada KAWAN... adakah aku ada SAHABAT????? Ada kot, sepanjang aku dekat UPSI ni, ak jumpe ngn beberapa orang insan yang sanggup berkongsi sedih dan happy aku bersama. tpi, kawan-kawan lain pun banyak sangat memberi bibit-bibit gembira dalam diri aku.. THANKS guys.....


So, as kite nak menghadapi EXAM yang penting ni, di kesempatan yang berkesempatan ni... ape mende ntah ak tulis, tpi xpe, layanzzzzzzzzzzzz....... aku nak ucapkan
* Selamat menghadapi EXAM kengkawan
* aku mintak maap kalu ada salah silap dr paling ujung rmbut sampai ah ke ujung jari kaki yang paling panjang... ahaha
* semoga korang sume dapat jawab exam dengan baik dan dengan bersungguh-sungguh..
* kalo semayang sunat ke, ngah duk doa ke, doa2kan la untuk sume kawan-kawan kite yer sekali.., aku pon nk jugak tempias2 dr doa korang, harap-harap, kite boleh menghdapi minggu study week n exam dengan baik...

Last sekali, aku rase amat x sabar untuk PULANG ke kg. halaman...........
KUDAT, wait for me... 29th ni aku pulang.. yeehaaaaaaaaaaaaaaa..................

SALAM...

No comments: