8.4.10

Peristiwa MALAM semalam...mendebarkan..

bestnyer baby ni tido.... xyah duk pikir nak EXAM, nak ni, nak tu......


Waktu aku duk nyenyak tidur malam semalam kn (baru nak cite hari ni), tetibe jer, aku dapat merasakan gegaran yang agak lama lah pada katil kesayangan.... aku rase memang bedebo giler ah... bukan per, kalau sekali xpe, ni 2, 3 kali... dan agak lama.. kalau x silap dalam pukul 6 lebih dah waktu tu..

tahu apa dalam pikiran aku waktu tu?? hahaha, aku boleh fikir, bende pe lah yang duk goyang katil aku ni??? aiiii, seram tu... serius, dalam kepala aku, tu je yang boleh aku pikir.. so, aku tanpa melengahkan waktu dan masa, aku pon....... nak tahu aku buat per??? jeng3x...... ak pun pe lagi duk keras atas katil... tpi yg first aku bangun, jenguk2 gak sekeliling.. hehehe.. buat2 berani, tpi takut tuhan je yang tahu waktu tu........

Ok, bile dah agak lame gegaran katil aku tu STOP, so, aku pon bangun ah nak p menunaikan tangunggjawab, macam bese ah..... aku x cite kat sape-sape pun, coz..... ntah lah, aku rase x penting, bende bese, malas nak ingat dan segala-galanya lah, sampailah ptg semalam, my housemates, seluruh isi rumah ah adakan jamuan untuk kak niza,akak senior kiteorng yang dah nak pegi practical.... ngah duk sembang-sembang, AIDA, salah sorang housemate aku pon cakaplah ' semalam AIDA ada rase gegor kuat giler, pastu AIDA keluar bilik, nak survey ada sape lg yang sedar, tpi sume still lagi sleeping beauty '..... aku pun terkezut ah, eh, takkan ah 'bende' tu goyang sume katil ker??? ahhaahah.. ape bende lah aku pikir ni.....

rupa-rupanya, gegaran tu merupakan saki baki dari gegaran yang berlaku di SINABANG, INDONESIA kemungkinannyalah... berdebo tau..... Dalam berita hari ni ada cakap pasal ni, korang bace ah,..... as this is my 1st experience rase gegaran kecil dari gempa tu, aku rase amat menakutkan.. itu baru sikit yang ALLAH bagi aku dan AIDA rase, tu pun amatlah takut YA ALLAH.....

Ini ada aku amek sikit jer keratan rentas surat khabor hari ni... kalu nak bace banyak lagi kne beli lah erk.... kesian mereka yang terpaksa melalui ni semua..... ni lah salah satu peringatan ALLAH mungkin untuk hamba-hambaNya, agar kite semua ingat siapakah KITA, tujuan KITA diciptakan dan segala-galanya lah.. SUBHANALLAH MAHA SUCI ALLAH............. so, bacelah yer.....













Satu gempa bumi kuat berukuran 7.7 pada skala Richter menggegarkan barat daya Indonesia semalam dan mencetuskan panik serta gangguan bekalan elektrik tetapi tiada kematian dilaporkan setakat ini.
Amaran tsunami yang dikeluarkan kemudian ditarik balik.
Pusat Kajian Geologi Amerika Syarikat (AS) melaporkan, gempa itu melanda sekitar pukul 5.15 pagi (waktu tempatan) dan berpusat 215 kilometer dari Medan iaitu bandar terbesar di Sumatera pada kedalaman 31 kilometer di bawah bumi
Ekoran gempa bumi itu, Pusat Amaran Tsunami Pasifik yang beribu pejabat di Hawaii mengeluarkan amaran tsunami sebelum ia ditarik balik.
**********************LAGI
tapi, kite kena sentiasa beringat, setiap apa yang berlaku ada hikmahnya.. tu je kita ingat... tenang sikit hati ni.... oooo, lagi satu, orang kat SG. PETANI, KEDAH, dapat kebaikan daripada gempa ni.. ALHAMDULILLAH untuk mereka....
mai duk bace ni ha.... SG PETANI




No comments: